როგორ შევადგინოთ ბიზნეს გეგმა  დამოუკიდებლად , რჩევები , ტიპიურები , შაბლონები , ხელოვნური ინტელექტი

💡 როგორ შევადგინოთ ბიზნეს გეგმა  დამოუკიდებლად

biznes gegma te a tet 0

ბიზნეს გეგმა – პრაქტიკული რჩევები Tête-à-tête

  1. რა არის ბიზნეს გეგმის მთავარი დანიშნულება და რატომ ვერ ავიწყდებათ ის მეწარმეებს?
  2. როგორ დავიწყო ბიზნეს გეგმის მომზადება, თუ ჯერ მხოლოდ იდეა მაქვს?
  3. რა სარგებელს მოიტანს ბიზნეს გეგმა ინვესტორებთან ურთიერთობისას?
  4. რა რისკებს გვიცავს სწორად შედგენილი ბიზნეს გეგმა?
  5. უნდა განვაახლო თუ არა ბიზნეს გეგმა და რა სიხშირით?
  6. რა სტრუქტურა უნდა ჰქონდეს იდეალურ ბიზნეს გეგმას?
  7. რა შეცდომებს უშვებენ მეწარმეები ბიზნეს გეგმის შედგენისას?
  8. ბიზნეს გეგმის გლოსარიუმი ბიზნეს გეგმებისათვის
  9. ბიზნეს მრჩეველი ხელოვნური ინტელექტით
  10. ბიზნეს გეგმის მომზადების გაეროს სტანდარტი
  11. კადრების პრობლემის გათვალისწინება ბიზნეს გეგმაში

ბიზნეს გეგმის სტანდარტები

ბიზნეს გეგმის საერთაშორისო სტანდარტები1.

  1.  IFC (International Finance Corporation) სტანდარტი
  2. OECD/EBRD სტანდარტები
  3. ISO სტანდარტები ბიზნეს გეგმისთვის (ISO 21500, ISO 9001)
  4. Lean Startup / Business Model Canvas მიდგომა
  5. ძირითადი განსხვავებები საერთაშორისო სტანდარტებს შორის

უნივერსალური საერთაშორისო სტანდარტი ბიზნეს გეგმისათვის

  1. Executive Summary (ბიზნეს გეგმის მიმოხილვა)
  2. კომპანიის აღწერა
  3. ბაზრის ანალიზი
  4. პროდუქტი/სერვისი
  5. მარკეტინგისა და გაყიდვების სტრატეგია
  6. ოპერაციული გეგმა
  7. მენეჯმენტი და ორგანიზაციული სტრუქტურა
  8. რისკების ანალიზი და მართვა
  9. ფინანსური გეგმა
  10. ინვესტიციის საჭიროება
  11. დანართები (Annexes)

ბიზნეს გეგმის ძირითადი სექციები და მომზადების მეთოდიკა

  1. ბიზნეს გეგმის მომზადების ეტაპები
    1.1 პირველი ნაბიჯი ბიზნეს გეგმების მომზადებისას- ზუსტად განსაზღვრეთ თქვენი მიზანი ზუსტად
    1.2 მიზნის რეალურობა და რესურსების განსაზღვრა ბიზნეს გეგმაში
    1.3 
    1.4 
  1. სტარტაპის მიმოხილვა
    1.1 Executive Summary (დამფუძნებლის მიმოხილვა / შესავალი)
    1.2 Business Description (ბიზნესის აღწერა)
    1.3 Mission & Vision (მისია და ხედვა)
    1.4 Objectives & Goals (მიზნები და ამოცანები)
  2. ბაზრის ანალიზი
    2.1 Market Analysis (ბაზრის ანალიზი)
    2.2 Industry Overview (ინდუსტრიის მიმოხილვა)
    2.3 Target Market (მიზნობრივი ბაზარი)
    2.4 Customer Analysis (მომხმარებელთა ანალიზი)
    2.5 Competitive Analysis (კონკურენტული ანალიზი)
    2.6 SWOT Analysis (ძლიერებები, სუსტი მხარეები, შესაძლებლობები, საფრთხეები)
  3. პროდუქტი და მომსახურება
    3.1 Products & Services (პროდუქტები და სერვისები)
    3.2 Pricing Strategy (ფასების სტრატეგია)
    3.3 Sales & Revenue Model (გაყიდვების და შემოსავლის მოდელი)
  4. მარკეტინგი და ბრენდინგი
    4.1 Marketing Strategy (მარკეტინგული სტრატეგია)
    4.2 Marketing Channels & Strategy (მარკეტინგული არხები და სტრატეგია)
    4.3 Branding & Positioning (ბრენდინგი და პოზიციონირება)
    4.4 Customer Feedback & Engagement (მომხმარებელთა უკუკავშირი და ჩართულობა)
    4.5 Social Responsibility & Sustainability (სოციალური პასუხისმგებლობა და მდგრადობა)
  5. სამართლებრივი და რისკების მართვა
    5.1 Legal & Regulatory Compliance (სამართლებრივი და რეგულატორული შესაბამისობა)
    5.2 Risk Management (რისკების მართვა)
    5.3 Legal Risks & Compliance (სამართლებრივი რისკები და შესაბამისობა)
    5.4 Crisis Management Plan (კრიზისების მართვის გეგმა)
  6. ოპერაციული გეგმა
    6.1 Operational Plan (ოპერაციული გეგმა)
    6.2 Human Resources Plan (ადამიანური რესურსების გეგმა)
    6.3 Technology Plan (ტექნოლოგიური გეგმა)
    6.4 Supply Chain Management (მიწოდების ჯაჭვის მართვა)
    6.5 Operational Efficiency Plan (ოპერაციული ეფექტურობის გეგმა)
  7. ტრენინგი და ინოვაციები
    7.1 Training & Development (ტრენინგი და განვითარება)
    7.2 Innovation Strategy (ინოვაციების სტრატეგია)
    7.3 Technology Adoption & Integration (ტექნოლოგიების დანერგვა და ინტეგრაცია)
  8. გაფართოება და სტრატეგია
    8.1 Scaling & Growth Strategy (გაშლა და ზრდის სტრატეგია)
    8.2 International Expansion Strategy (საერთაშორისო გაფართოების სტრატეგია)
    8.3 Strategic Roadmap (სტრატეგიული გზამკვლევი / რუკა)
  9. ფინანსური მართვა
    9.1 Financial Projections (ფინანსური პროგნოზები)
    9.2 Funding Requirements & Strategy (ფინანსირების საჭიროება და სტრატეგია)
    9.3 Resource Allocation Plan (რესურსების განაწილების გეგმა)
  10. ხარისხი და განვითარება
    10.1 Quality Control & Assurance (ხარისხის კონტროლი და უზრუნველყოფა)
    10.2 Research & Development Plan (კვლევა და განვითარება)
    10.3 Continuous Improvement (სრულყოფის მუდმივი პროცესები)
    10.4 Performance Metrics & KPIs (ეფექტიანობის მაჩვენებლები და KPI)
  11. კლიენტთა გამოცდილება და პარტნიორობები
    11.1 Customer Experience Strategy (მომხმარებელთა გამოცდილების სტრატეგია)
    11.2 Customer Retention Plan (მომხმარებელთა შენარჩუნების გეგმა)
    11.3 Partnerships & Alliances (პარტნიორობები და თანამშრომლობა)
  12. ბიზნესის უწყვეტობა და გამოსვლის სტრატეგია
    12.1 Business Continuity Plan (ბიზნესის უწყვეტობის გეგმა)
    12.2 Exit Strategy / Alternatives (გასვლის სტრატეგია / ალტერნატივები)
  13. კომუნიკაცია და ანალიტიკა
    13.1 Communication & PR Plan (კომუნიკაცია და საზოგადოებასთან ურთიერთობა)
    13.2 Marketing Metrics & Analytics (მარკეტინგული მეტრიკა და ანალიტიკა)
  14. კორპორატიული მმართველობა და პასუხისმგებლობა
    14.1 Corporate Governance (კორპორატიული მმართველობა)
    14.2 Environmental Strategy (გარემოსდაცვითი სტრატეგია)

Leave A Reply

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *