გაეროს სტანდარტები (UNIDO) ბიზნეს გეგმის დასაწერად

გაეროს სტანდარტები (UNIDO) ბიზნეს გეგმის დასაწერად. ბიზნეს გეგმის დაწერის ეს სტანდარტი ყველაზე დეტალურია, ამიტომ იდეალურია დამწყები მეწარმეებისთვის.
◆  სტატიის ორიგინალი ქართულ ენაზეა. სხვა ენებზე მიეწოდება გუგლის ავტომატიური თარგმანი. ენების გადასართველი საიტის თავშია

გაეროს სტანდარტები ბიზნეს გეგმის დასაწერად

ბიზნეს გეგმის სტრუქტურა UNIDO სტანდარტების მიხედვით:

    • რეზიუმე
    • წარმოებისა  და კომპანიის აღწერა
    • მომსახურების (პროდუქტების) აღწერა
    • გაყიდვები და მარკეტინგი
    • წარმოების გეგმა
    • ორგანიზაციული გეგმა
    • ფინანსური გეგმა
    • პროექტის ეფექტურობის შეფასება
    • კომპანიის გარანტიები და რისკები
    • დანართები

1. რეზიუმე

ბიზნეს გეგმის ეს თავი  შეიცავს ზოგად ინფორმაციას ბიზნეს გეგმის შესახებ. რეზიუმე ქმნის შთაბეჭდილებას მთლიან პროექტზე, ამიტომ პოტენციური ინვესტორები უპირველესად რეზიუმეს კითხულობენ.
რეზიუმე უნდა შეიცავდეს მოკლე, მაგრამ გასაგებ ინფორმაციას და უპასუხოს კითხვებს, რომლებიც აწუხებს ინვესტორებს – რა არის ინვესტიციების მოცულობა, სესხის პირობები, დაბრუნების გარანტიები, კაპიტალის ოდენობა და ა.შ.
დოკუმენტის დანარჩენმა ნაწილებმა უნდა მოგვაწოდოს უფრო ვრცელი ინფორმაცია პროექტის შესახებ და დაამტკიცოს რეზიუმეში მოცემული ინფორმაციის სისწორე.

2. წარმოებისა და კომპანიის აღწერა

საწარმოს ან კომპანიის შესახებ ზოგადი ინფორმაციის აღწერა, წარმოების აღწერა და მისი განვითარების პერსპექტივები, ფინანსური წარმადობის ინდიკატორები, პერსონალი და მენეჯმენტის სტრუქტურა, საქმიანობის მიმართულება და წარმოებული პროდუქტები ან მომსახურება, პარტნიორობა.

3. მომსახურების (პროდუქტების) აღწერა

საუკეთესო გზა იქნება თქვენი კომპანიის მიერ წარმოებული პროდუქციის ვიზუალური წარმოდგენა – ეს იყოს ფოტოსურათი, ნახატი ან ბუნებრივი ნიმუში. თუ თქვენ აწარმოებთ ერთზე მეტ სახეობის პროდუქტს, მაშინ აღწერა უნდა იყოს თითოეული ტიპის ცალკე.

ამ ნაწილის სტრუქტურა:

    • პროდუქტის დასახელება
    • მიზანი და ფარგლები
    • ძირითადი მახასიათებლები
    • კონკურენტუნარიანობა
    • პატენტუნარიანობა და საავტორო უფლებები
    • ლიცენზირების ხელმისაწვდომობა ან აუცილებლობა
    • პროდუქციის წარმოებისა და რეალიზაციისთვის მზადყოფნის ხარისხი
    • ხარისხის სერტიფიკატის ხელმისაწვდომობა
    • უსაფრთხოება და გარემოსდაცვითი კეთილგანწყობა
    • მიტანის პირობები და შეფუთვა
    • გარანტიები და მომსახურება
    • პროდუქტის ექსპლუატაცია
    • განკარგვა

4. გაყიდვები და მარკეტინგი

უპირველეს ყოვლისა, უნდა არსებობდეს თქვენი პროდუქტის ბაზარი. ამ განყოფილებაში თქვენ უნდა აჩვენოთ ინვესტორს, რომ ეს ბაზარი არსებობს. პოტენციური მყიდველები იყოფა საბოლოო მომხმარებლებად და საბითუმო მყიდველებად. თუ მომხმარებელი საწარმოა, მაშინ მას ახასიათებს მდებარეობა და ინდუსტრია, რომელშიც მუშაობ. თუ მომხმარებელი არის მოსახლეობა, მაშინ მას ახასიათებს სტანდარტული სოციალურ-დემოგრაფიული მახასიათებლები – სქესი, ასაკი, სოციალური მდგომარეობა და ა.შ. ასევე, ღირს საქონლის სამომხმარებლო თვისებების აღწერა – ფასი, პროდუქტის მომსახურების ვადა, გარეგნობა და სხვა.

ამ ნაწილის სტრუქტურა:

    • მოთხოვნები, რომლებსაც მომხმარებელი აყენებს ამ ტიპის პროდუქტებზე და მათი დაკმაყოფილების უნარი
      კონკურენტების ანალიზი და აღწერა, რა ძლიერი და სუსტი მხარეები გექნებათ
    • მარკეტინგული კვლევა, ბაზრის აღწერა და მისი განვითარების პერსპექტივები
    • გაყიდვები – შეფუთვიდან და შენახვიდან დაწყებული გაყიდვების პუნქტებში პირდაპირ გაყიდვამდე და საგარანტიო მომსახურება
    • მომხმარებელთა მოზიდვა – რა გზებით (მარკეტინგის ინსტრუმენტები), მოთხოვნის ფასის ელასტიურობის ანალიზი

5. წარმოების გეგმა

წარმოების ფიქსირებული და ცვლადი ხარჯების, წარმოების და გაყიდვების მოცულობების, წარმოების ხარჯების გაანგარიშება და ზოგადი ინფორმაცია საწარმოს შესაძლებლობების შესახებ.

ამ ნაწილის სტრუქტურა:

    • საწარმოს გეოგრაფიული მდებარეობა, სატრანსპორტო მარშრუტები, კომუნიკაციების ხელმისაწვდომობა
    • ტექნოლოგია და პერსონალის კვალიფიკაციის დონე
    • სივრცის საჭიროება
    • დაკომპლექტება
    • წარმოების მოცულობა წარმოების გარემოსდაცვითი კეთილგანწყობა და მუშების უსაფრთხოება
    • ნედლეული
    • ხელფასები და სხვა პერსონალის ხარჯებიულისა და მარაგის ხარჯები
    • წარმოების მიმდინარე ხარჯები
    • ცვლადი ღირებულება
    • ფიქსირებული ხარჯები 

6. ორგანიზაციული გეგმა

პროექტის წარმატება პირდაპირ დამოკიდებულია კომპანიის ტოპ მენეჯმენტზე. ეს განყოფილება აღწერს მენეჯმენტის გუნდისა და ძირითადი სპეციალისტების ორგანიზაციას, საწარმოს ორგანიზაციულ სტრუქტურას და პროექტის განხორციელების ვადებს და მენეჯმენტის გუნდის მოტივაციის მეთოდებს. 

7. ფინანსური გეგმა

აუცილებელია ძირითადი ფინანსური გამოთვლებისა და ხარჯების აღწერა, ხარჯების გაანგარიშების ჩატარება და პროექტის ხარჯთაღრიცხვის აღწერა. ასევე, აღწერეთ სახსრების წყაროები, მიუთითეთ ხარჯებისა და შემოსავლების ცხრილი და აღწერეთ ფულადი სახსრების მოძრაობა.

ამ ნაწილის სტრუქტურა:

    • მოსამზადებელი პერიოდის ხარჯები
    • ძირითადი პერიოდის ხარჯები
    • შემოსავლის გაანგარიშება
    • სესხის მომსახურებასთან დაკავშირებული ხარჯები
    • გადასახადების გადახდა
    • სხვა ქვითრები და გადახდები
    • მოგება-ზარალის ანგარიში
    • რეალური ფულის ნაკადი
    • პროგნოზის ბალანსი

8. პროექტის ეფექტურობის შეფასება

პროექტის მნიშვნელობის, მისი ეფექტურობისა და ფოკუსირების შეფასება. საწარმოს მგრძნობელობის ანალიზი გარე ფაქტორების მიმართ.

9. კომპანიის გარანტიები და რისკები

გარანტიები პროექტის ანაზღაურებისა და ნასესხები სახსრების დაფარვისთვის. შესაძლო რისკებისა და ფორსმაჟორული სიტუაციების აღწერა.

10. დანართები

ყველა დეტალი, რომელიც არ არის ჩართული მთავარ განყოფილებებში, შეიძლება აღწერილი იყოს დანართებში. ეს განტვირთავს ძირითად ნაწილს არასაჭირო ცხრილებისგან, გრაფიკებიდან და სხვა ნივთებისგან.

დანართებში ყველაზე ხშირად აღწერილია შემდეგი პუნქტები:

    1. სრული ინფორმაცია კომპანიის შესახებ (სარეგისტრაციო დოკუმენტები და ა.შ.)
    2. ფოტოები, ნახატები, საპატენტო ინფორმაცია პროდუქციის შესახებ
    3. მარკეტინგული კვლევის შედეგები
    4. საწარმოს ფოტოები და დიაგრამები
    5. საწარმოს ორგანიზაციული სტრუქტურის დიაგრამები
    6. ფინანსური და ეკონომიკური გამოთვლები (ცხრილები, გრაფიკები)
    7. პროექტისათვის აღწერილი რისკების დამადასტურებელი მარეგულირებელი დოკუმენტები და საკანონმდებლო აქტები

წყარო : https://www.unido.org/


 

Leave A Reply

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *