ღვინის ტურიზმი (ენო ტურიზმი) ტურიზმი , ტურიზმის ერთ-ერთი ფორმაა, რომლის ერთ-ერთი მიზანია ღვინის დეგუსტაცია და შეძენა უშუალოდ ღვინის ქარხნებში (მარნებში) .
ინდუსტრიული ღვინის ტურიზმი მე-19 საუკუნის ბოლოდან იწყება, როცა ვენახებისა და მარნების დათვალიერება/დაგემოვნება/ შესყიდვა ტურისტული მარშრუტებში შეიტანეს. ჩვენი აზრით, სწორედ ტურისტულ მარშრუტებში ღვინის ტურიზმის კომპონენტის შეტანა, იქცა მთავარ მომენტად ღვინის ტურიზმის განვითარებაში.
როგორც წესი , ღვინის ტურიზმის იდეა გულისხმობს ღვინის ქარხნების, ვენახების, ღვინის მუზეუმების, ღვინის ფესტივალებსა და სხვა სპეციალურ ღონისძიებებსაც.
თანდათან ვითარდება ღვინის ტურიზმის უფრო აქტიური ფორმებიც – როგორიცაა ვენახებში სეირნობა, ყურძნის რთველში მონაწილეობა და ა.შ. ეს ტურიზმის შედარებით ახალი ფორმაა, რომელიც განვითარდა 21-ე საუკუნის დასაწყისში.
ღვინის ტურიზმის მასობრივი ფორმები ითვალისწინებს სპეციალურ მარშრუტს , გზადაგზა მეღვინეობის ობიქტების გაცნობით. მაგალითად , პოპულარულია : გერმანული ღვინის გზა, ელზასის ღვინის გზა და სხვ.. მათთვის, ვინც უპირატესობას ანიჭებს ძლიერ ალკოჰოლურ სასმელებს, ეწყობა ცალკეული მარშრუტები – მაგალითად, Malt Whiskey Trail , რომელიც გულისხმობს შოტლანდიის წამყვანი დისტილერების მონახულებას.
საქართველოში ღვინის ტურიზმი საკმაოდ პოპულარულია. უფრო განვითარებულია კახეთის რეგიონში.
მეღვინეობა / ღვინის ტურიზმის ბიზნეს გეგმები -ს მომზადება 577 235 400 , სკაიპი- medgeo . net , ელფოსტა Caumednet@gmail
მეღვინეობა და ღვინის ტურიზმის სფერო სტრუქტურულად ძალიან განტოტვილი სფეროა.
ამ სფეროში მრავალი, ერთმანეთისაგან მკვეთრად განსხვავებული ნიშა არსებობს. შესაბამისად – ყველა ბიზნეს-გეგმა ინდივიდიალური, თავისი ნიშის სპეციფიკაზე ორიენტირებულია.
რა ტიპის ბიზნეს გეგმები არსებობს მეღვინეობა და ღვინის ტურიზმის სფეროში ?
მევენახეობის სფერო
ღვინის ქარხნები, მარნები
სპირტიანი სასმელები
გაყიდვა შიდა ბაზარზე
გაყიდვა გარე ბაზარზე
ღვინის ტურიზმი
მაღაზიები, დეგუსტ -რესტორნები
მეღვინეობა / ღვინის ტურიზმის ბიზნეს გეგმები -ს შეკვეთა და აგრეთვე სხვა მიმართულებების. ტელეფონზე 57727 27 41 , ელფოსტა Caumednet@gmail.com
რა ფაქტორები ზემოქმედებს ტურისტთა მოზიდვაზე ?
საინტერესო მასალა აქვს მოყვანილი გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტის დოქტორანტს ნინო საჩალელს სტატიაში „ღვინის ტურიზმის განვითარების მნიშვნელობა და გამოწვევები „https://gruni.edu.ge/uploads/files/akademiuri_macne/2020/37_%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%A9%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%9A%E1%83%98.pdf.
მას მოჰყავს 2012 წელს სამეცნიერო ჟურნალ Journal of Travel & Tourism Marketing -ში გამოქვეყნებული ჯოან ბრუვერისა (სამხრეთ ავსტრალიის უნივერსიტეტი) და იზაბელა ლესჩეივის (კანადა, ვინლენდის კვლევისა და ინოვაციების ცენტრი) სტატიის ერთ-ერთი რეზულტატი .
ციტატა: განხორციელებული კვლევის ფარგლებში, მათ ასევე წარმოდგენილი აქვთ ის ფაქტორები, რაც ახდენს ზემოქმედებას ტურისტზე, ეს ფაქტორებია:
- ულამაზესი პეიზაჟები და ლანდშაფტები, ხედები;
- ღვინის მამულები – სილამაზე, მაღაზიის ზომა, ხარისხი, მრავალფეროვნება, ერთმანეთთან სიახლოვე;
- ღვინის ხარისხი, გემოვნება, მრავალფეროვნება, უნიკალურობა და ა.შ. – დადებითი შეფასებები;
- ქალაქი / სოფლები – მშვენიერი, მომხიბლავი, ისტორიული ბაღები;
- რეგიონის გარემო, სიმშვიდე, თავისუფლება, რომანტიულობა;
- მეგობრული ადამიანები, სტუმართმოყვარეობა;
- აქტივობები, მრავალფეროვანი სანახაობები, ველოსიპედი, გოლფი, შოპინგი;
- ღვინის დაგემოვნება / ტურები – კარგად ორგანიზებული, მრავალფეროვანი, პროფესი- ონალი პერსონალი;
- რეგიონის ხელმისაწვდომობა;
- რესტორნებისა და კვების შესანიშნავი ხარისხი, გურმან ტურისტთა შეფასებები;
- ტურისტული ინფრასტრუქტურა – კარგი საცხოვრებელი, ტურისტებზე ორიენტირე- ბული, განაშენიანებული;
- კლიმატი და ამინდი, სუფთა ჰაერი და სუფთა მხარე – დადებითი მითითებები;
- ვენახები, მევენახეობა, მეურნეობის დამუშავებული სახე;
- რეგიონის სხვა პროდუქტები – ხილი (ატამი და ა.შ.);
- ღვინის ღონისძიებები – შოუ, ფესტივალი, თეატრი, მრავალფეროვნება;
ციტატის დასასრული .
კანადური კვლევა
ნაშრომის .Bruwer, J., & Lesschaeve, I. (2012). Wine tourists’ destination region brand image perception and antecedents: Conceptualization of a winescape framework. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(7), 611-628. Available at: https://www.researchgate.net/publication/256049344
გვაუწყებს :
კანადაში ჩატარდა კვლევა, მეღვინეობის ობიქტებზე სტუმრომის მიზეზების კვლევის . კვლევაში მონაწილეობდა 996 რესპონდენტიდა
მხოლოდ 44,9 %-მა დაასახელა უსუალოდ ღვინის ტურიზმი . დანარჩენებისათვის ტურის მთავარი ფაქტორი იყო კომპლექსურად აღიქმებოდა, რომლის ერთ-ეღტი სასიამოვნო კომპონენტი იყო ღვინის ტურზიმი.
რაც შეეხება მამოტივირებელ ფაქტორებს , დასახელდა:
– ღვინის დაგემოვნება;
– ღვინოზე უფრო მეტი ინფორმაციის მიღება;
– გამოცდილების მიღება;
– გართობა;
– ღვინის ყიდვა;
– სასიამოვნო დღის გატარება;
-ინფორმაციის მიღება;
– ღვინის ტურზე წასვლა;
– უნიკალური ღვინოების პოვნა;
– სოფლის გარემოს ნახვა;
– სოციალიაზაცია;
– ღვინის სხვა პროდუქტების შეძენა;
– ღვინის რესტორანში ვახშმობა;
– მეღვინესთან შეხვედრა.
დასკვნა :
1. ტურისტული მარშრუტების რეკლამირება ძვირია და მხოლოდ ღვინის ტურიზმით ეს ნაკლებ რენტაბელური იქნება
2. ამიტომ, ღვინის ტურიზმის მარშრუტები პირველ რიგში უნდა შემუშავდეს მოთხოვნადი ტურისტული მარშრუტების ფარგლებში , სადაც ღვინის ტურიზმი ერთ-ერთი კომპონენტი იქნება
3. ღვინის ტურიზმის მარშრუტები, ძირითადად უნდა გაფართოვდეს კომპლექსური ტურების გაფართოებასთან ერთად და უპირველესად კულინარულ ტურებთან კოოპერირებაში